Joga

       
Miesięczny kurs Joga dla początkujących!
Kurs przeznaczony jest dla wszystkich osób, które pragną rozpocząć praktykę asztangi w łagodny, spokojny i bezpieczny sposób.
Na zajęciach stopniowo będziemy uczyć się pozycji z sekwencji pierwszej serii. W bardzo dokładny sposób omówimy powitanie słońca, wszystkie pozycje stojące.
Nauczymy się prawidłowo i bezpiecznie wykonywać wszystkie asany ze szczególnym uwzględnieniem pozycji, które niewłaściwie wykonane mogą prowadzić do kontuzji.
Dowiemy się czym jest vinyasa w asztandze, jak prawidłowo oddychać podczas praktyki.
Każdy uczestnik będzie mógł po nim brać udział w zajęciach dla początkujących, a po ukończeniu cyklu 24 zajęć, w kusie dla średniozaawansowanych. Solidne i szczegółowe przygotowanie do praktyki asztangi, pozwoli czuć się uczestnikom pewnie i swobodnie na każdym rodzaju zajęć.
Kurs dla początkujących organizowany jest co miesiąc lub co dwa miesiące. Śledź nasz grafik i sekcję aktualności by zobaczyć kiedy rozpoczyna się następny kurs.

Zajęcia dla początkujących - Joga asztanga
Zajęcia dla początkujących przeznaczone są dla osób, które nigdy nie ćwiczyły jogi lub miały długą przerwę w praktyce albo też mają jakieś dolegliwości utrudniające im regularną praktykę tradycyjnej metody asztangi.
Na tych zajęciach uczymy się właściwie oddychać, powitania słońca A i B oraz poznajemy pozycje stojące z pierwszej serii. Skupiamy się na prawidłowym ustawieniu w asanach oraz ogólnym przygotowaniu do praktyki asztangi polegającym na delikatnym rozciąganiu i wzmacnianiu całego ciała. Są to spokojne, łagodne zajęcia, od których każdy może zacząć praktykę asztangi.

Vinyasa - Joga Asztanga
Zajęcia jogi dla średniozaawansowanych. Zajęcia są prowadzone przez nauczyciela, który pokazuje i wyjaśnia zasady integrowania ruchu z oddechem, uczy prawidłowego oddechu wykorzystywanego w asztandze oraz właściwego ustawienia w asanach.
Opanowanie płynnego przechodzenia pomiędzy pozycjami, czyli połączenie ruchu z oddechem, to zasadniczy cel tych zajęć. Ponadto wzmacniane i uelastyczniane jest całe ciało, stopniowo przygotowując je do wykonywania coraz bardziej zaawansowanych asan. Sekwencja asan nie jest zawsze dokładnie taka sama (jak ma to miejsce we właściwej, samodzielnej praktyce), ale różni się nieco kolejnością oraz sposobem wchodzenia w pozycje.
Zajęcia mają na celu zaznajomienie z zasadami,  asanami oraz samą metodą jaką jest asztanga.

Pierwsza Seria Prowadzona - Joga Asztanga
Pierwsza Seria Prowadzona (P.S.P.) to kolejny krok przygotowujący do praktyki indywidualnej (Mysore), pozwalający również odświeżyć i przypomnieć istotne elementy niezależnie od stopnia zaawansowania.
Zajęcia prowadzone są przez nauczyciela z zachowaniem zasad vinjasy, czyli ze szczególną uwagą skierowaną na połączenie ruchu z oddechem. W pozycjach (asanach) zostajemy po pięć oddechów (lub dłużej w zależności od asany), zaś do pozycji przechodzimy w tempie wyznaczonym przez oddech. Sekwencja asan jest zawsze taka sama i nigdy nie ulega zmianie. Obecność nauczyciela pomaga zachować równe, spokojne tempo praktyki i nie pomylić kolejności asan.
Zajęcia te pozwalają uzyskać niezwykłą płynność ruchu, specyficzną dla jogi asztanga oraz przygotowują ciało i umysł do głębokiego relaksu. 

Mysore - Joga Asztanga
Zajęcia Mysore to tradycyjna metoda nauczania jogi asztanga wywodząca się z kolebki asztangi z Mysore w południowych Indiach. Została opracowana przez Krishnamacharyę, kontynuowana jest przez jego ucznia Sri K. Patthabhi Joisa, a obecnie przez jego wnuka Sharatha Joisa w Mysore w Indiach.
Styl Mysore jest bardzo zindywidualizowany - dostosowany do możliwości i stopnia zaawansowania ucznia. Uczeń ćwiczy sam, we własnym tempie, w rytmie własnego oddechu (wg tradycyjnej sekwencji). Nauczyciel koryguje każdego indywidualnie, dając każdemu z osobna wskazówki i stopniowo wprowadzając ucznia w bardziej zaawansowane pozycje (asany) do sekwencji. Każdy rozwija własną praktykę we własnym tempie i na miarę własnych możliwości.
Mysore daje najlepsze przygotowanie do praktyki własnej i jest najbardziej efektywną metodą nauczania jogi. Praktyka Mysore powinna być wykonywana codziennie. Jeśli uczestniczenie w zajęciach każdego dnia jest niemożliwe, praktyka powinna być wykonywana w domu indywidualnie. Codzienna praktyka jest bardzo ważna.
 

 Zajęcia indywidualne

Jeśli chcesz popracować bardziej intensywnie z nauczycielem, masz problemy zdrowotne wymagające indywidualnego podejścia albo po prostu nie lubisz ćwiczyć w grupie czy nie odpowiadają Ci standardowe godziny zajęć - możesz poprosić nauczyciela o zajęcia prywatne. Cena i godziny zajęć do uzgodnienia.
Kliknij tu po więcej szczegółów.

Problemy zdrowotne
Jeśli masz problemy zdrowotne mogące być przeciwwskazaniem do ćwiczeń jogi, porozmawiaj o tym z nauczycielem jeszcze przed pierwszymi zajęciami. Dobrze będzie, jeśli zasięgniesz wcześniej opinii lekarza na ten temat. Na zajęciach Mysore jest możliwość dostosowania praktyki do specjalnych potrzeb osób z problemami zdrowotnymi lub ułożenia dla nich specjalnego zestawu ćwiczeń. W trudnych przypadkach na początek polecamy wykupienie jednych zajęć indywidualnych.

Zasady:

  • Weź ze sobą komfortowy strój do ćwiczeń. Praktykujemy boso. Jeśli masz własną matę, zabierz ją ze sobą. Możesz też wypożyczyć matę u nas (koszt 5 PLN).

  • Nie powinieneś jeść przynajmniej dwie godziny przed rozpoczęciem zajęć.

  • Szkoła jest otwierana na 30 minut przed pierwszą lekcją rano i popołudniu.

  • Zajęcia odbywają się, jeśli zbierze się grupa co najmniej 5 osób.

  • Na zajęciach Mysore można dołączać w trakcie ich trwania - o dowolnej porze, najpóźniej na godzinę przed zakończeniem zajęć.

  • O godzinie zakończenia zajęć, jeśli jeszcze ćwiczysz, przejdź do podstawowej sekwencji końcowej i do relaksu. Jeśli przychodzisz na ostatnią chwilę bądź świadom, że możesz nie zdążyć zrobić całej praktyki, dostosuj więc czas przyjścia do swoich potrzeb. 

Poleć nas znajomemu i sprawdź ile możesz zaoszczędzić! Szczegóły promocji

Polecamy

Porozumienie szkół jogi
www.porozumieniejogi.pl

bezposrednikow.org
www.bezposrednikow.org

Rival Group
www.rival.pl